Soort: Body & mind

Yoga bij Body & Mind Oost

Bij USC Body & Mind in Amsterdam-Oost volg je cursussen yoga. In de zomer van 2020 gaan deze cursussen volledig online!

Rooster

Kies een locatie Rooster Yoga bij Body & Mind Oost
  • Deze week

Week 24

Yoga in zomer 2020

Er zijn veel online yogacursussen in juli en augustus.
USC Body & Mind in Oost blijft gesloten tot september.
Je kunt wel terecht bij onze Body & Mind studio in ClubWest

Zomercursussen yoga online

De yogacursussen van deze zomer gaan digitaal! Je cursus wordt gestreamd vanuit USC Body & Mind, en jij hoeft niets meer te doen dan je matje thuis uit te rollen. De cursussen starten in juli en augustus, schrijf je in via deze yoga online-pagina.

Yoga bij ClubWest

Wil je liever niet online? Dan kun je terecht bij de Body & Mind studio in ClubWest. Daar werken we niet met cursussen, maar neem je een yoga-abonnement waarmee je alle yogalessen kunt volgen. Check it out!

Yoga basic in het fitnessprogramma

Sport je bij het ASC, Universum of Amstelcampus? Dan staat er een yoga basic-les op het rooster die je kunt volgen met je fitnessabonnement.

Onze yogavestigingen: een inkijkje

De verschillende yogastijlen bij USC

Ashtanga yoga

Ashtanga yoga gaat over het ontdekken en ontwikkelen van levenskracht (prana), zowel fysiek, spiritueel en emotioneel. Het is een intensieve vorm van yoga waar asana’s (yogahoudingen) zonder stoppen in een vaste volgorde verbonden worden tot een energetische flow. Bij niveau III worden deze lessen in de vorm van Mysore gegeven: individuele beoefening binnen een groep, met persoonlijke begeleiding.

Fysiek √√√√√
Mentaal √√√
Tempo √√√√√

USC-docenten

Maximiliaan Cohen
ontdekte met Ashtanga yoga de vorm die helemaal bij hem past. Hij volgde zijn opleiding bij Delight Yoga waar hij nu ook lesgeeft en blijft zich verder ontwikkelen via trainingen en workshops. Naast Ashtanga yoga geeft hij ook Restorative yoga.

Yoga samples

Wil je kennismaken met yoga en andere cursussen van USC Body & Mind? Wil je kijken welke yogavorm jij het leukst vindt, en meteen ook Tai chi een keer uitproberen? En ontdekken welke docent het beste bij jou past? Kom ze dan allemaal uitproberen in deze cursus. Let op: dit is een andere cursus dan Yoga fundamentals.

USC-docenten

Meerdere USC-yogadocenten geven de lessen van Yoga samples.

Critical alignment yoga

Critical alignment yoga is een moderne methode, ontwikkeld door Gert van Leeuwen. Met behulp van verschillende ‘props’  leer je om het lichaam uit te lijnen. Gewrichten en wervels worden weer mobieler, spieren sterker, en de geest vrijer.

Fysiek √√√
Mentaal √√
Tempo √√√

USC-docenten

Yvonne Teuben
had 16 jaar geleden zeer ernstige RSI klachten en kwam toevallig met Critical Alignment Yoga in contact. “Al na drie weken yoga waren mijn klachten zoveel minder geworden dat het als een soort wonder voelde.” Geïntrigeerd door deze yogavorm volgde zij de meerjarige opleiding tot Critical alignment docent bij Gert van Leeuwen om daarna ook de aanvullende therapie opleiding te doen. Zij werkt voor diverse yogascholen en zorgt ervoor dat ze zelf zeker twee yogalessen in de week volgt.

Loviisa Mellin

beoefent onder andere Astanga Vinyasa yoga en Iyengar yoga. In 2009 kwam ze bij Gert van Leeuwen terecht voor Critical alignment yoga, en ze is nooit meer vertrokken. De driejarige Yoga Lerarenopleiding aan het Critical Alignment Instituut in Amsterdam rondde ze in 2017 af. Naast yogadocent is zij ook filmmaker.

Hatha yoga

Hatha yoga is de basis van alle fysieke yogavormen. De houdingen (asana’s) worden één voor één aandachtig ervaren, met een afwisseling van inspanning en ontspanning. De mentale houding is even belangrijk als de fysieke houding en de adem. Je leert om de dingen niet vanuit prestatiedrang te doen, maar juist vanuit acceptatie en geduld.

Fysiek √√√
Mentaal √√√
Tempo √√

USC-docenten

Tessa Overmars
is gecertificeerd yogadocent en mindfulnesstrainer. Ze heeft haar Hatha Yoga opleidingen in India gevolgd met een basis in Sivananda Yoga. Tessa volgt lessen en workshops bij diverse docenten en in diverse stijlen om haar eigen practice te verdiepen en om nieuwe inspiratie op te doen. Bij het USC geeft zij naast Hatha yoga ook de cursus Yoga fundamentals.

Mindful yoga

De mindful yogales bestaat uit zachte yogahoudingen (asana’s), een bodyscan en een korte meditatie. Je oefent om van moment tot moment opmerkzaam te zijn op je lichaam, adem, gedachten en gevoelens. Op de mindfulnesspagina vind je alle informatie.

Fysiek √√
Mentaal √√√√√
Tempo √

USC-docenten

Lies Holtrop
heeft 40 jaar ervaring met yoga en meditatie en volgde in 2006 de 4-jarige opleiding voor docent Traditionele Integrale Yoga bij Devine Life Society (Bussum). Zij is tevens gecertificeerd mindfulnesstrainer MBSR en volgt regelmatig bijscholingen in yoga en mindfulness. Bij het USC geeft zij hatha yoga, mindful yoga en de mindfulness cursus. Lies is gecertificeerd lid (cat. 1) van de VMBN.

Raja yoga

Bij Raja oftewel Koninklijke yoga staat zelfontwikkeling centraal. De lessen bestaan uit fysieke houdingen, concentratie oefeningen en praktische handvatten uit de yogafilosofie, die je in het dagelijks leven kunt toepassen. Zo train je lichaam en geest tegelijk!

Fysiek √√√
Mentaal √√√
Tempo √√

Anna de Waard
volgde vanaf 2012 de yoga docentenopleiding aan het Raja Yoga Instituut, waar zij in 2019 afstudeerde. Vanuit de basis van Hatha yoga geeft zij met groot enthousiasme verdieping aan de hogere stappen van Raja yoga.

Restorative yoga

De diep ontspannende Restorative-houdingen zorgen voor een perfecte ontstressing. Het zenuwstelsel komt tot rust en het zelfhelende vermogen van het lichaam wordt gestimuleerd. Ondersteund door bolsters en blokken kun je gedurende langere tijd in een positie blijven, tussen 5 en 20 minuten. We richten ons niet op het strekken of versterken van het lichaam, maar zoeken naar moeiteloosheid en diepe rust voor lichaam en geest.

Fysiek √
Mentaal √√√√√
Tempo √

USC-docent

Karthikeyan werd geboren in India, waar hij zijn opleiding volgde aan SVYASA, een Yoga Universiteit in Bangalore. Momenteel studeert hij daar voor zijn MSc in Yoga. Hij is gecertificeerd leraar yoga en meditatie, en geeft Vinyasa yoga, Restorative yoga, Yin yoga en Mindfulness. Bij het USC geeft hij tevens Yoga basic lessen.

Vinyasa yoga

Vinyasa yoga is een fysiek uitdagende yogavorm waarbij statische lichaamshoudingen vloeiend, en op het ritme van de ademhaling, in elkaar overlopen. Het lijkt op Ashtanga yoga, maar er is minder nadruk op de spirituele kant en er is geen vaste volgorde van houdingen.

Fysiek √√√√√
Mentaal √√
Tempo √√√√√

USC-docenten

Hannah Stork
beoefent sinds vele jaren verschillende soorten yoga en heeft haar opleiding tot Vinyasa yogadocent in 2013 gevolgd bij Yoga Tree in de VS. Daarna heeft zij zich verdiept in Yin yoga tijdens een teacher training met Anat Geiger in Amsterdam. Bij het USC geeft zij Vinyasa, Yin en Yin yang yoga.

Karthikeyan
werd geboren in India, waar hij zijn opleiding volgde aan SVYASA, een Yoga Universiteit in Bangalore. Momenteel studeert hij daar voor zijn MSc in Yoga. Hij is gecertificeerd leraar yoga en meditatie, en geeft Restorative yoga, Vinyasa yoga, Yin yoga en Mindfulness. Bij het USC geeft hij tevens Yoga basic lessen.

Yin yang yoga

In Yin yang yoga worden dynamische ‘Yang’ houdingen in een flow afgewisseld met statische ‘Yin’ houdingen. Het yang-onderdeel maakt de spieren sterk en soepel, de yin-houdingen richten zich op het onderliggende bindweefsel van gewrichten en organen.

Fysiek √√√√
Mentaal √√√
Tempo √√√

USC-docenten

Hannah Stork
beoefent sinds vele jaren verschillende soorten yoga en heeft haar opleiding tot vinyasa yogadocent in 2013 gevolgd bij Yoga Tree in de VS. Daarna heeft zij zich verdiept in Yin yoga tijdens een teacher training met Anat Geiger in Amsterdam. Bij het USC geeft zij Vinyasa, Yin en Yin yang yoga.

Barbara Falorni
volgde de Yin yoga teacher training bij Yagoy Amsterdam, nadat zij haar opleiding tot docent kinderyoga had afgerond. Ze is tevens werkzaam als holistisch masseur en embodiment trainer. Bij het USC geeft zij Yin yang yoga en Yin yoga.

Yin yoga

Yin yoga is de tegenhanger van Ashtanga en Vinyasa yoga. Alles verloopt langzaam en rustig, met tijd voor je lichaam en je gevoel in dat moment. De houdingen (meestal zittend/liggend) worden 3 tot 5 minuten aangehouden. Hierdoor werkt Yin yoga door op het bindweefsel, ontwikkel je flexibiliteit in diepere lagen van je lichaam en worden eventuele energetische blokkades opgeheven.

Fysiek √√√
Mentaal √√√√√
Tempo √

USC-docent

Barbara Falorni
volgde de Yin yoga teacher training bij Yagoy Amsterdam, nadat zij haar opleiding tot docent kinderyoga had afgerond. Ze is tevens werkzaam als holistisch masseur en embodiment trainer. Bij het USC geeft zij Yin yang yoga en Yin yoga.

Yoga fundamentals

Leer de basistechnieken van fysieke houdingen, ademhaling en meditatie, en ga begrijpen wat we eigenlijk aan het doen zijn met yoga. En waarom het werkt. Wat blijkt: je hoeft er niet lenig voor te zijn! Met een onderzoekende geest en respect voor je eigen grenzen, ontwikkel je lichaamsbewustzijn en een ontspannen adem. Een interactieve cursus met ruimte voor vragen.

Fysiek √√√
Mentaal √√√
Tempo √√

USC-docenten

Tessa Overmars

Is gecertificeerd yogadocent en mindfulnesstrainer. Ze heeft haar Hatha Yoga opleidingen in India gevolgd met een basis in Sivananda Yoga. Tessa volgt lessen en workshops bij diverse docenten en in diverse stijlen om haar eigen practice te verdiepen en om nieuwe inspiratie op te doen. Bij het USC geeft zij Hatha yoga en de cursus Yoga fundamentals.

Online yogacursussen

Inschrijven

Locaties

USC Body & Mind
Tweede Boerhaavestraat 47B
1091 AL Amsterdam
(020) 525 89 55

Route plannen via Google Maps


Toon op kaart

Categorie-indeling

Prijscategorieën beknopt volledige indeling

Cat. I Studenten UvA en HvA, overige WO-studenten
Cat. II Medewerkers UvA/HvA, alumni HvA, AUV-leden UvA, overige HBO-studenten.
Cat. III Particulieren